Tuesday, January 26, 2010

The long way down(3).

Dag 15.Khammam-Jadcherta.Elke dag is een geschenk!Ik strek even de benen langs de weg en krijg een natte kus op het voorhoofd.Mijn handpalm klopt even op de bast van zijn slurf...ogen kruisen kortstondig.Daarna kuiert hij weer gemoedelijk verder.


Dag 16
.Jadcherti-Puttaparthy.Een overmaat aan mussen en muskieten IN mijn slaapkamer van 3 Euro...kopzorgen.Malaria aan discount-prijzen?Ik kies het hazepad om vijftig minuten na middernacht.13 Weergaloze uren later de eindbestemming...op de been gehouden door sensaties en melkthee!
Een kort onderonsje met boeren en herders in de verzengende hitte van Andhra Pradesh.


Etnologisch dessert;
een eerste Lambada-vrouw gebruikt de snelweg als dorsvloer,autobanden scheiden het kaf van het koren...boerenbrood met rubbersnippers!
Een tweede deelt forse klappen uit in een openluchtsmidse, mokert hakbijlen en kapmessen uit zweet en solide metaal.


Even een uiltje vangen in de lommerd van een tempel,bezwerend tromgeroffel haalt me uit mijn slaap en in het heiligdom.De swami(hogepriester) betrekt me in hun rituele eredienst,niemand voelt zich ongemakkelijk bij mijn aanwezigheid...alleen de groep langoeren ziet in mij een grotere (baard)aap en dus een bedreiging.

No comments:

Post a Comment