Friday, November 27, 2009

Koninklijke metgezel.

In tegenstelling tot wat het deerniswekkend kantoortje liet vermoeden bleek Yoga Motors een vakkundig geleide eenvrouwszaak met een uitstekend palmares en een trouw internationaal klantenbestand.De laatste scepsis verdween in hun werkatelier;hier stond maatwerk,aangepast aan de individuele wensen van elke afnemer,pareltjes van mechaniek,voer voor nostalgici.Stijl en vormgeving van de Royal Enfield Bullet zijn dan ook al meer dan 4 decennia lang ongewijzigd gebleven.2 dagen later stuurt Mevr.Rana mij de natuur in met een zak vol reserve-onderdelen en een enkele geruststelling:"Not any of my customers never had problems in 20 years...you'll be fine!"
Aan goed karma geen tekort!
Zodus... een Royal Enfield Bullet Electra 350 CC.Trouwe toeverlaat in lange dagen,een rijdend curiosum op Westerse wegen,alomtegenwoordig in India.
Luchtgekoelde 4-takt mono-cillinder met 18 PK in het blok, wispelturige 5-traps versnellingsbak, kick-starter die elke ochtend het vuur in de fiets schopt en een uitlaat die het geheel laat stompen en kloppen als een oude Stampe&Vertonghen-dubbeldekker.
Op verzoek gemodificieerd met een 18-liter benzinetank,performante schijfrem vooraan,2 king-size buis-frame-gelaste bagagedragers en last but not least;een extra krachtige claxon(when in Rome...)

"Het paard is het belangrijkste deel van de ruiter."(Jean Giraudoux)

No comments:

Post a Comment