Saturday, January 12, 2008

New York City

City Trip by Cynthia L. Hoefling

I have walked the streets at night alone.

I have seen the sights and heard the sounds of the city Naked under the street lamps with all her secrets exposed.

I have seen her homeless, Crouched and cold under cardboard boxes And her wounded wandering the alleyways With dull eyes and beaten brows.
I have seen her neons flashing with urgency, Bidding their welcomes to corner bars and pool halls, Her whores and pushers pooling like tearsOn corners with payphones and porches of crack-barns. I have seen her weep for her children, And whisper of better days...
I have walked the streets at night alone.

I have seen the sights and heard the sounds of the city Soft under silver wisps of moonlight, and stoic silence.

I have seen her sidewalks, Concrete and colorless, crying out To her blind businessmen decked in neckties and briefcases,Trapped in their world of gray and green.

I have seen her mourning in Winter's silence Our futile searches and our forgotten dreams.

I have seen her standing high above it all, And all alone.

In her brick, and steel, and stone.

1 comment:

  1. Ha die Bart,

    het heeft dan wel een tijdje geduurd maar we hebben je dan toch weten te lokaliseren. Beste wensen en een zeer plezant 2008 in ieder geval, misschien een beetje laat, maar je weet dan ook dat ik een geboren aanleg heb tot het uitstellen van zaken die niet tot onmiddellijke genotsbevrediging leiden. Ik hoop dat je het daar een beetje naar je zin hebt en dat de weergoden je weldra beter gezind zijn. Hier gaat alles zijn gewone gang: opstaan, werken, eten , op tijd en stond te veel pinten drinken en dan even tijd nemen om het schuldgevoel dat inherent is aan overmatig alcoholgebruik, in stilte te verwerken. Niets nieuws dus.
    Wat betreft goede voornemens voor het nieuwe jaar kan ik je weinig origineels melden. Ann ging stoppen met roken met dat verschil tegenover vorig jaar dat ze het deze keer enkel gezegd heeft en zelfs niet geprobeerd. Ik ga sporten met dat verschil tegenover vorig jaar dat ik het excuus niet kan inroepen dat ik geen sportschoenen heb. Ik heb er, moet ze wel eens afstoffen. De meest sportieve, slanke, jonge God in dit gezin zal waarschijnlijk de hond blijven. Deze zal trouwens ook voor de rest van zijn leven meer haar blijven heb dan ikzelve. We zullen ons er maar bij neerleggen zeker.
    Voor de rest denk ik dat we kans maken om de lotto te winnen waarmee dan ook alles gezegd is. Het ga je goed, beste neef. Ik beloof je regelmatiger iets te droppen en dat is dan ook een concreet voornemen. Groetjes vanuit Bertem en kruip wat dichter tegen mekaar als het vriest. Ze hebben mij gezegd dat dat helpt als je in de juiste richting ligt. Yves & Ann.

    ReplyDelete